Sunday, July 12, 2009

بداية

قررت بعد تفكير أني أفتح المدونة دي مش بس علشان تكون مجرد مدونة مثلية والسلام لكن عايزة أنا كمان أبدا فيها من جديد أحكي فيها حاجات مضيقاني ومفرحاني وأتكلم عن هويتي كبنت مصرية مثلية في وقت إلي حد كبير المثلية فيه مبقتش حاجة غريبة علي مسامع الناس
أنا شايفة أن المدونات فرصة حلوة أوي إن الإنسان يفرغ فيها صراعاته وأحلامه مكان بتفكر فيه بصوت عالي وبتصرخ برضه بصوت عالي وفي ناس بتشاركك وأنا مستعدة لكتير من محبي الشتائم وأصحاب الوعظ المستمر لكن مش بيهمني اللي يتكلم يتكلم
واللي عايز يقول حاجه يقولها بعلو صوته وليا حق الرد أو عدم الرد

6 comments:

Happy Hope said...

أهلا بيكي و نورتي المدونات

خطوة كبيرة انك فتحتي مدونة تحكي فيها عن نفسك و هويتك
انا حاسة ان جواكي طاقة كبيرة و كلام عايزة تكتبيه

هننتظر جديدك اكيد

تحياتي

ليلي الكاشف said...

happy hope

النيك نيم بتاعك يدعو للتفاؤل ومريح
شرفتيني بأول تعليق في البلوج
فعلاً جوايا طاقة كبيرة أوي إن شاء الله استغلها صح الطاقه دي انا دورت عليها جوايا
يارب اشوفك دايما

:)

أبنوسة said...

لتكن اجمل بدايه

مرحبا

صافي الود

Anonymous said...

نورتي عالم التدوين يا ليلى

اهلا بيكي بأسرة مدونات المثليات

وان شاء الله نشوف كل ابداع منك

ارق تحية

shalimar said...

hi liala welcome to this world ...

وعلى فكرة اسمك حلو كتير انا بحب اسم ليلى ... ومبين عنك انو عندك طموح واشيا جواتك هيدا الشي كتير حلو ..

متابعتك


سلام

Shams Al-Ma7aba said...

ليلى الكاشف عايزينك تكشفي للناس كلها بأن المرأة المثلية ليست كما صورها الفيلم السخيف بدون رقابة وليست مبتذلة بل فاضلة وفاعلة في المجتمع ولها دور وفكر وحياة